Disclaimer

:: Declaration of images are the intellectual or personal property, image usage is strictly prohibited without the written consent the blog owner, Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image::

sebarang penggunaan gambar atau entry peribadi di dalam blog ini tanpa keizinan untuk tujuan peiklanan atau jualan adalah dilarang sama sekali

Wednesday, December 31, 2014

ASSALAMMUALAIKUM 2015


Salam Rabu..



Esok 01/01/2015 tahun baru 
Tertiba rasa macam nak celoteh sikit
Setiap tahun mesti fikir apa azam tahun baru kan
padahal azam bila-bila je boleh buat
cuma nak mencantikkan azam tu je nak mulakan dari tahun baru
walaumacam mana pun kita kena tetap ada azam.
itu yang buat kita punya matlamat untuk di capai

Dari zaman sekolah,ke zaman remaja,ke zaman anak dara azam tiap-tiap tahun berbeza ikut kesesuaian 

Apa azam aku tahun baru ni?






Azam yang lepas pun belum dapat di capai lagi
dah kena renew  balik azam

Antara azam-azam yang aku dah niat adalah aku nak lebih berjimat cermat dan tambah simpanan untuk masa hadapan.
Ni dari segi pengurusan kewangan 
aku bukan jenis suka shopping kalau pegi shopping mall
tapi aku giler online shopping !!
ini tabiat aku sejak 2 tahun ni.
bila aku semak balik resit-resit online payment aku banyak beli online
ini masalah pembaziran pasal tu aku kena mengawal tabiat ini
Ok,tahun ni aku nak lebihkan saving
sebagai persediaan hari susah jugak
kita tak tahu jugak kan sekarang kita happy2 ada duit je shopping
lebih shopping kehendak sendiri dari menyimpan 
aku akan asingkan dulu duit saving lepas dapat gaji
nak beli apa-apa kena fikir kehendak atau keperluan ?

Dari aspek kerohanian pulak
solat kena awal waktu,didik anak belajar solat dan mengaji 
dari segi ni kita nak ajar anak 
kita kena jadi contoh dan tauladan yang baik kat anak-anak
kena perbaiki bacaan al-quran dan bacaan dalam solat.
memperbanyak kan bacaan2 ilmiah dan kerohanian

Dari aspek kekeluargaan dan perancangan masa hadapan
kami nak tambah lagi anak 
doakan kami..Amiin
kesian marissa main sorang2 takde adik..
Tak kisah la anak lelaki ke perempuan kan
yang mana rezeki tu terima dengan rasa syukur
Aku nak lebih masa untuk keluarga
aku nak happy dengan keluarga dan lebih menghargai masa dengan mereka

Apa lagi azam kena renew ?
yang lain-lain tu biarlah dalam diari 2015 jer ... (^_^)
banyak lagi masterlist azam aku ni
walaupun ini blog tempat nak celoteh
tapi bukan semua hal peribadi kita nak cerita
betul tak?

Doa aku...
Moga Allah permudahkan urusan kita di dunia dan di akhirat,
dimurahkan rezeki,diberi kebahagiaan...
juga diberikan kesihatan yang baik..
Dan moga aku menjadi muslimah,isteri,anak dan ummi yang lebih baik 

Amiin..

Salam Sayang,
Sulinda


2 comments:

Designed by UMIESUEstudio 2014