Disclaimer

:: Declaration of images are the intellectual or personal property, image usage is strictly prohibited without the written consent the blog owner, Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image::

sebarang penggunaan gambar atau entry peribadi di dalam blog ini tanpa keizinan untuk tujuan peiklanan atau jualan adalah dilarang sama sekali

Monday, February 5, 2018

PENGALAMAN PERTAMA GUNA ESSENTIOL OIL YOUNG LIVING

Assalammualaikum w.b.t


Dah dekat seminggu aku guna eo young living ni
bila member tanya berapa aku beli barang ni 
masing-masing buat muka hahaha
pastu sambil cakap yela ko mampu boleh lah..
bukan senang sebenarnya nak beli something mahal-mahal kalau takde sebab munasabah
baik aku beli handbag coach kalau takde apa-apa sebab

Aku dah tak larat dah tengok anak-anak aku batuk-batuk kena amek nebulizer tiap kali
last ritu sebelum aku betul-betul ambil keputusan nak beli eo ni 
masa tu marissa mengadu sakit perut ,pastu doktor check cakap perut ok jek
tapi dia ada asthma
pegi klinik balik-balik ubat jugak
memang lah kalau fikir-fikir beli eo ni dah tak perlu ke nak jumpa doktor kalau sakit
tak..bukan camtu..
at least sebelum kena jumpa doktor tu aku boleh cuba rawatan natural sebagai alternatif 
sebab yang aku faham eo ni bahan 100% natural 
yang dari aku faham jugak eo ni kalau tahu fungsi dan cara guna
macam-macam penyakit boleh dirawat
kembung perut,asthma,batuk-batuk,sinus atau migrain ,stress,gastrik
macam-macam penyakit lah boleh dapat kan penawar dengan menggunakan produk natural ni.
Kena cuba dulu baru tahu keberkesanan produk ni
bagi aku masa untuk gunakan produk ni
dengar kata doktor pun ramai gunakan eo ni
Dengan aku pun kadang selalu sakit migrain,sakit belakang,sinus,bisa-bisa badan
So ikhtiar aku tahun ni aku nak keluarga aku kurang pergi klinik dan sihat wallafiat hendaknya
dan aku berdoa supaya anak-anak aku tak perlu amek neb lagi setiap kali kalau tak teruk sangat
Sakit sikit-sikit tu biasa lah tapi tak nak sampai melarat sangat
Azam tahun lepas aku tak nak masuk wad hospital
Tahun ni sama jugak insyaAllah aku cuba amalkan gaya hidup sihat

Lepas aku dapat eo ritu hari cuti lepas mandikan anak sulung aku marissa
aku sapu RC + Lavender kat dada dan belakang dia 
Kami pergi jalan-jalan Jusco
Sampai kat 1 butik tu dia batuk-batuk termuntah lendir kat situ 
banyak jugak lah
tapi bagus lah dari simpan kan
pastu selalu kalau jalan-jalan marissa jarang nak  nap jap
nak maiiinnnn je non stop
walaupun dia dah letih sangat
tapi marissa boleh berebut stroller dengan adik dia medina
baring layan mata dan tidur
dalam 1 jam lebih kot dia tidur
lepas marissa bangun tidur dia nampak segar
masa tu dalam pukul 1.30 petang
medina pun tidur jugak masa tu papa dia dukung
kesian tengok suami aku dukung medina
aku pun beli lagi 1 stroller untuk medina
kami balik rumah dalam pukul 7 lebih malam
lepas marissa makan
pukul 8 aku bersih kan badan dengan air suam
aku diffuse RC+Lavender lagi
Aku ajak  marissa tidur
kena paksa sebenarnya huhu sebab nya esok nak sekolah
dalam terpaksa pun tapi alhamdulilah dia boleh tidur tanpa menangis
muka ada nampak tenang masa nak tidur tu
Sebenarnya aku masih tak pasti adakah asbab dari diffuse eo Lavender tu huhuhu
Tapi eo Lavender memang antara kebaikan nya memudahkan tidur lena bagus jugak untuk orang yang ada imsonia
Marissa ni dia kadang tengah-tengah tidur dia boleh bangun nangis
macam takut kan apa pun tak pasti lah
aku selalu buka surah Al-Baqarah tiap-tiap malam sebab risaukan marissa ni.
so since dah ada eo lavender ni aku diffuse nampak dia selesa dan tenang waktu nak tidur
ummi suka ummi suka hehehe
Nanti aku update lagi eh


Salam Sayang
Sulinda







No comments:

Post a Comment

Designed by UMIESUEstudio 2014