Disclaimer

:: Declaration of images are the intellectual or personal property, image usage is strictly prohibited without the written consent the blog owner, Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image::

sebarang penggunaan gambar atau entry peribadi di dalam blog ini tanpa keizinan untuk tujuan peiklanan atau jualan adalah dilarang sama sekali

Thursday, September 20, 2018

SINGAPORE ZOO

Hai Assalammualaikum uolls

Setelah sekian berbulan2 aku tak update blog bersawang ni
so hari ni aku cuba luang kan sedikit waktu untuk update blog
Kami pergi Singapore Zoo masa cuti Malaysia Public holiday 
Actually hari tu kami agak lewat ke zoo tu
sebab nya dari pagi sampi tengahari Johor hujan lebat
somemore aku tak berapa sihat
migrainnn
sebab baru balik 2 hari dari kursus anjuran Takaful Ikhlas
So nak pegi zoo tu macam 50/50 masa tu
tapi terkenang kan kami dah janji kat marissa n medina
dan aku tak nak lah nanti rasa menyesal pulak
so kami pergi je redah
1st time kan huhu
nanti bila2 boleh datang lagi kan


Alhamdullilah dari Johor ke Singapore Zoo smooth perjalanan
sampai je ke Singapore Zoo tu
hidung medina berdarah banyak
pasal dia korek hidung sampai ke dalam
masa tu memang seriau ar tengok 
aku dah panik tahap gaban

lepas darah dia dah stop tu 
kami teruskan perjalanan
aku sebenarnya tak suka kena berjalan2 macam gi zoo ni
tapi kerana anak2 aku kuatkan jugak huhu
sebab aku kalau jalan lama belakang aku sakit
so halfway pusing zoo tu aku dah sibuk ajak husband naik tram

masa pun singkat kan nak pusing 1 zoo tu
so naik tram boleh jimat masa sikit lah
next time kalau datang lagi kena awal sikit





Ni ada show sea lion masa tu pukul 4 petang
Lepas show tu medina cakap "sonok tak tengok sea lion tadi?" 
hahaha


Dari segi kemudahan banyak di sediakan
tempat pun agak bersih dan selesa
kalau toilet tu untuk pengetahuan takde air ye dalam toilet tu untuk cuci
so kalau nak lebih selesa bawak la air untuk cuci2 
terutama anak2 nak buang air kecil atau besar
marissa asyik tanya kenapa takde air untuk cibuk??
hahaha








Marissa so excited actually
tapi aku tahu dia letih
pasal dia tido lambat tapi kena bangun awal











Overall kalau nak bawa anak2 sini tempat yang paling sesuai
kalau bawa ke USS
dengar kata budak macam medina agak limit nak main2 kat sana
kami plan nak stay 1 malam kat singapore
but since medina masa sampai2 tu hidung dah bleeding
so kami pon malas nak stay sana
So itu saja lah untuk perkongsian jalan2 Singapore Zoo
next ada tempat lain lagi kami plan nak pergi kalau ada kelapangan n bajet

Salam Sayang
Sulinda

No comments:

Post a Comment

Designed by UMIESUEstudio 2014