Disclaimer

:: Declaration of images are the intellectual or personal property, image usage is strictly prohibited without the written consent the blog owner, Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image::

sebarang penggunaan gambar atau entry peribadi di dalam blog ini tanpa keizinan untuk tujuan peiklanan atau jualan adalah dilarang sama sekali

Wednesday, April 27, 2016

I need my sleep huhu

Assalammualaikum w.b.t.

Bulan ni kalau cukup 30/April genap Medina Suraya Masuki 5 bulan 
Cepat betul masa berlalu bagai mimpi dah beranak dua ni 
Yang aku nak kongsi cerita ni 
Ni medina  punya waktu tidur dia buat aku tak cukup tidur dan lesu
huahuahua 
tersengguk-sengguk aku depan PC time kerja
waktu lunch pulak aku lebih rela tidur dari makan
Medina akan tidur sama dengan waktu tidur kami dalam pukul 11 malam
Tapi antara pukul 3 / 4 pagi confirm dia bangun
kalau bangun nak susu ok lagi lepas tu dia sambung tidur
ini tak..dia nak kita layan dia..nak kita main dengan dia
Pagi-pagi buta la main cak cak dengan medina huhu
dia bukan menangis ke atau meragam (kalau camni lagi stress der)
Seboleh nya aku tak nak kejutkan suami sebab dia nak kena bangun awal pagi
seawal 5 pagi untuk pergi kerja di pengerang sana tu
balik dah la lewat jugak
kesian encik suami tu kepenatan..

Pernah medina tak tidur dari pukul 1 pagi sampai ke 10 pagi
kebetulan masa tu hari cuti 
mak ai buntang mata aku ni 
So buat masa ni waktu tidur aku tak cukup dan aku keletihan sampai kadang  migrain
Aku ni susah tidur waktu siang kalau kat rumah
Memang tak boleh lelap 
Marissa si kakak pulak senang tidur dari baby
Betul la orang kata lain anak lain cara nya
Medina kalau bawa jalan-jalan memang easy going
Memang behave dan tak banyak ragam
waktu tidur malam jela agak mencabar sikit nak melayan dia
Mungkin ada hikmah nya la
Nak suruh Ummi dia solat tahajjud kan.
Alhamdullilah..positif..positif...gheee (^_^)

Aku tengah cari masa yang sesuai ni nak pergi spa..
nak berurut bagai dari kepala ke kaki
nak reward diri sendiri..


Kesimpulan nya..walau macam mana pun tak cukup tidur..
Tak cukup rehat 
Jadi seorang ibu ni memang hebat
Allah bagi kekuatan walaupun seorang ibu tu sakit pun.
Penat atau letih macam mana pun tetap ada kekuatan nak bagi keluarga gembira ,tetap nak sediakan makanan untuk keluarga..tetap nak pastikan rumah dalam keadaan bersih dan tenang untuk keluarga..
Sampai ke hari ini aku rasa bersyukur...
Alhamdullilah




Salam Sayang,
Sulinda



No comments:

Post a Comment

Designed by UMIESUEstudio 2014