Disclaimer

:: Declaration of images are the intellectual or personal property, image usage is strictly prohibited without the written consent the blog owner, Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image::

sebarang penggunaan gambar atau entry peribadi di dalam blog ini tanpa keizinan untuk tujuan peiklanan atau jualan adalah dilarang sama sekali

Friday, October 31, 2014

Marissa's 2nd birthday party ideas

Assalammualaikum...





December ni marissa turn 2 tahun..
cepatnya masa berlalu..macam mimpi lagi teringat waktu pregnant & bersalin dulu...
diam tak diam masa berlalu dah title mak2 orang hehe..

Over tak aku berangan nak buat birthday party untuk marissa?
Dulu-dulu ibu selalu rajin layankan anak-anak dia buat birthday party.
Panggil jiran-jiran.Sedekah bubur hitam putih..
Rindu zaman kecik-kecik dulu kan.
Ok jugak kan masak something like bubur hitam putih tu sedekah kat jiran-jiran atau kat surau ke kan.
Idea tu masih boleh di praktis kan.
Ada juga servey tema yang sesuai + tak over untuk birthday party marissa.



1st thing kena buat checklist apa nak prepare.
Of course bajet perlu lah berpatutan.
Disebabkan tak pernah buat majlis aqiqah marissa.
So aku nak merealisasikan buat birthday party ni untuk marissa.
Sometimes kan.bila kadang aku terlalu fikirkan apa orang lain fikir atau cakap.
like eleh baru anak sorang..biasala...
so kita tak boleh nak berfikiran positif langsung.
Jadi selagi tak membazir dan berpatutan.
Aku rasa tak salah untuk buat birthday party ni untuk budak-budak just untuk mereka berseronok.




Antara tema-tema yang menarik.
Gambar semua hanya hiasan.
Memang tak dapat la nak feeling sangat buat exactly sama kan.


Antara yang perlu ada of course la kek kan.
Gambar hanyala hiasan.kebetulan ada kek nama Marissa (^_^)



Balloon pun antara yang perlu ada..takde balloon macam tak lengkap kan (^_^)



Yaaaayyyy..!! I'm a big girl (^_^)







Harap- harap lah hubby bagi lampu hijau buat birthday party untuk Marissa.
kadang mak-mak je yang terover..bapak budak sayang kuar duit..hahaha
Bukan apa...
dulu masa kahwin dari kad kahwin,doorgift,pelamin,tema semua aku curahkan keringat dan idea.
Seronok dan puas hati walaupun at the end of the wedding day tu aku migrain nak pengsan haha.
Sebab terlalu kepenatan.Tapi memang puas hati dapat buat sendiri mostly semua nya.
Buat masa ni aku akan prepare sikit-sikit apa yang perlu.Yang mana nak kena DIY ke kan.
Next kalau confirm buat.Aku share la yer.
Wish me luck ! (^_^)





Salam Sayang,
Sulinda





No comments:

Post a Comment

Designed by UMIESUEstudio 2014