Disclaimer

:: Declaration of images are the intellectual or personal property, image usage is strictly prohibited without the written consent the blog owner, Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image::

sebarang penggunaan gambar atau entry peribadi di dalam blog ini tanpa keizinan untuk tujuan peiklanan atau jualan adalah dilarang sama sekali

Thursday, February 16, 2017

Anak oh anak


Assalammualaikum..

Just nak refresh balik cerita aritu medina admitted di sebabkan Jangkitan Paru-paru
Alhamdullilah dia nampak makin pulih 

Risau tau kalau anak sakit
Macam-macam dalam kepala ni

Jumaat hari tu  pukul 3 petang aku mintak bos keluar kejap nak bawa anak pergi klinik 
Sebab dah 2-3 hari pengasuh cakap medina batuk teruk
malam pun sama
sampai ada bunyi dan nampak susah nak nafas 
Lepas aku ambil marissa balik sekolah hantar rumah pengasuh 
Aku masuk office balik
tapi hati mak-mak tak sedap tengok keadaan medina
aku keluar office pukul 3 petang
Lepas confirm dengan pengasuh supaya pastikan marissa tidur dulu
sebab aku tak larat nak bawak dua-dua hehe
lagi satu aku nak kena masuk office semula
So tak yah tolak cuti lagi pun dah petang kan sayang nak ambil cuti

So aku bawa medina pergi check up kat Klinik pakar kanak-kanak kat Regency Hospital
Dah biasa dengan doktor Chang 
Dari anak aku lahir dia yang check
Lepas register terus masuk bilik doktor
doktor check dada dia sempit terus kena nebulizer
lepas tu doc check balik dah ok dah
lega sikit hati aku ni

dah settle aku hantar balik medina kat rumah pengasuh

Balik-balik dari kerja nak ambil marissa & medina
tengok medina tengah batuk teruk tercungap-cungap
Ya Allah risau bukan kepalang lagi
terus aku call suami bagitahu keadaan medina
mula-mula suami suruh pergi refer klinik lain
dah aku pergi 4 klinik semua tutup petang jumaat tu
so aku terus bawak anak-anak pergi emergency room regency terus
owwwhhh ye on the way pergi hospital tu dapat contact dr Chang bagitahu keadaan medina
So Dr suruh terus pergi emergency nanti ada doktor boleh tolong
Dr chang bagitahu anything  malam dia akan datang check juga keadaan medina

Lepas jumpa doktor kat wad kecemasan tu 
doktor tu cakap suspek jangkitan paru-paru
doktor tu kemain besar dan kuat suara dia huhu
dia suruh pergi neb lagi lepas tu pergi buat X ray

Lepas X ray tu jumpa doktor lagi 
doktor terang kan dari X ray tu nampak putih-putih jangkitan paru-paru
So kena admitted untuk dapatkan rawatan
Letih nya sementara menunggu suami balik dari pengerang
Suami sampai pun lepas dah settle dapat bilik semua
lega rasanya bila tengok suami dah sampai
ringan sikit rasa keletihan 




Kakak Marissa yang sentiasa ceria 
Ummi sayang kakak


Dah tak larat nak mengamuk masa neb ni haha






Bukan senang sebenarnya nak jaga anak sakit
lagi-lagi dia moody dan perlukan perhatian yang lebih 





Alhamdullilah lepas 2 hari 2 malam di hospital medina boleh discharge
Boring nya duduk hospital
Kat hospital  masa dapat rawatan nampak ok je medina tu

Balik rumah batuk dia datang balik dengan nafas turun naik
risau betul masa tu
Kat hospital tak dapat selsema,balik rumah boleh selsema pulak
dugaan betul hehehe

Buat masa ni masih pantau tahap kesihatan dia 
dan nanti ada follow up check up dengan doktor
cepat sembuh Medina Suraya =)



Salam Sayang
Sulinda 


No comments:

Post a Comment

Designed by UMIESUEstudio 2014