Disclaimer

:: Declaration of images are the intellectual or personal property, image usage is strictly prohibited without the written consent the blog owner, Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image::

sebarang penggunaan gambar atau entry peribadi di dalam blog ini tanpa keizinan untuk tujuan peiklanan atau jualan adalah dilarang sama sekali

Thursday, February 28, 2013

Kulit Cantik Dengan Vita-C, E & B





Mengapa Vitamin-c dan vitamin-e ni begitu sinonim dengan rawatan untuk kecantikkan kulit?

Vitamin-c dan vitamin-e adalah : ANTIOKSIDAN yang bagus untuk mendapatkan kulit yang sihat dan cantik. 

Diabad ini, kulit kita sering terdedah dengan pencemaran udara, pencemaran alam sekitar dan sinaran UV yang memancar terik. Masalah kulit berpunca daripada radikal bebas yang terhasil dari persekitaran yang kotor dan kerjanya merosakkan kulit kita. Disini lah antioksidan memainkan peranannya, bertindak memusnahkan radikal bebas yang menyebabkan kulit bermasalah seperti jerawat, jeragat, kulit kusam dan parut yang sukar hilang.

Shaklee menyediakan vitamin asas untuk kulit iaitu : 

  • B-COMPLEX : Mengandungi 8 kumpulan vitamin B yang melengkapi antara satu sama lain. Ianya membantu untuk mengekalkan tona kulit yang sekata. Vitamin B3 yang terdapat dalam B complex membantu melembapkan dan memberi perlindungan kepada kulit. Menstabilkan hormon & mengurangkan stress yang boleh menganggu kulit yang menyebabkan jerawat.
  • VITAMIN-C 500mg : antikoksidan yang berfungsi untuk melindungi antioksidan lain. Ianya juga bertindak melambatkan proses kerosakan oleh radikal bebas yang menjadi punca kemusnahan kolagen serta masalah kulit kering, kedut serta garis penuaan.Vitamin C juga bertindak melindung dan membaiki kulit. Selain itu, Vitamin C adalah bahan utama dalam sintesis kolagen.
  • VITAMIN-E : Merupakan antioksidan yang powerful dan tidak dapat dihasilkan oleh badan. Bertindak meneutralkan radikal bebas serta mencegah proses penuaan daripada berlaku. Ia juga berfungsi meransang kelembapan kulit secara semula jadi dan menjaga keremajaan kulit.

Jom, saya kongsikan kegembiraan pengguna Set Skincare:







Best kan? Jadi untuk mendapatkan kulit yang lembab, cantik dan bebas jerawat, anda patut dapatkan Set Skincare Shaklee..

No comments:

Post a Comment

Designed by UMIESUEstudio 2014