Disclaimer

:: Declaration of images are the intellectual or personal property, image usage is strictly prohibited without the written consent the blog owner, Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image::

sebarang penggunaan gambar atau entry peribadi di dalam blog ini tanpa keizinan untuk tujuan peiklanan atau jualan adalah dilarang sama sekali

Wednesday, September 13, 2017

COFFEE PLEASE !!!


Assalammualaikum....


Hari ni entah hari ke berapa aku pantang dari minum kopi
tak kira lah white coffee / black coffee / latte / mocca
any type of coffee lah
teh pun aku tak minum selain teh hijau jepun

Aku tengah pantang minum kopi boleh di katakan macam tu lah ye
rasa lain macam wey tak dapat minum kopi...
kadang rasa menahan diri sendiri pada sesuatu yang sudah menjadi kebiasaan
kenapa aku pantang minum kopi?
sebab gastrik aku menjadi-jadi
makan pedas-pedas pun kenal kawal
baiklah aku pantang dari merana gastrik ni

aku tahu ada yang cakap ada kopi yang boleh minum walaupun gastrik
aku dah cuba tapi tetap tak boleh jugak
sensitif sangat kot perut aku ni
tula...masa zaman belajar dulu pulun kopi kaw-kaw
sampai migrain teruk

so skang aku pulun minum air masak atau lemon ais je paling-paling pun
air manis kurang kan jugak
sejak-sejak umur dah 30 an ni macam-macam nak kena jaga
kadang tu rasa-rasa jugak yang member punya bagi lepas anak tekak ni.

mak aku pun penggemar kopi lebih-lebih lagi 3 in 1 punya
aku dah suruh mak aku kurangkan demi jaga kesihatan
lebih banyak keburukan dari kebaikan
lepas dah pantang dalam sebulan lebih kurang sikit lah gastrik nya
kena terus konsisten

kenapa suka minum kopi?
minum kopi tu pada aku melegakan tekanan jugak kadang-kadang
bagi hilangkan kepenatan pun ye jugak
bagi rasa segar sekejap 

ape ko bebel ni linda!!
ni semua sebab bos aku kat sebelah ni punya bau nya kopi sedap !!!
aku rasa jeles 
huaaaarrgghhhh

Ok bye LOL !








No comments:

Post a Comment

Designed by UMIESUEstudio 2014