Disclaimer

:: Declaration of images are the intellectual or personal property, image usage is strictly prohibited without the written consent the blog owner, Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image::

sebarang penggunaan gambar atau entry peribadi di dalam blog ini tanpa keizinan untuk tujuan peiklanan atau jualan adalah dilarang sama sekali

Thursday, May 16, 2019

SAKIT PENGHAPUS DOSA PART 2





Aku sambung cerita part 2 
di mana aku sakit lagi selang 3 hari balik rumah
Sakit nya memang tak boleh dibawa bincang ye

So masa tu hari ahad
pagi2 aku dah cirit birit balik macam sebelum tu
so perut aku jadi cramp
jadi stress agaknya 

uishhhh sakit tuuu
nak nangis nak cakap pun macam tak berdaya tau
So suami aku ajak pergi klinik panel 
memang berak air boleh kata lah

sakit perut pedih perghhh

So pergi klinik doc klinik tu bagi ubat tahan sakit dan suruh refer KPJ pula
So call insurans dulu untuk confirm kan
insurans check ok boleh masuk

Tapi masa tu masih teragak2 lagi aku nak warded semula
ko gila seminggu 2 kali masuk wad?
haishhh

aku nak balik dulu sebab aku fikir banyak kerja kat rumah tu belum buat
Baju sekolah anak , nak kemas rumah,baju baju,sidai baju, lipat baju lagi
Korang rasa aku ada masa untuk jatuh sakit??
Owh tidakkk
tapi kita ni manusia bukan robot

Tapi memang betul lepas dapat surat referal hospital tu aku balik rumah kemas2 barang2 nak bawak ke hospital
Disebabkan masa hari emergency  masuk Regency tu suami aku yang bawak kan dari rumah
baju2 yang dia bawak tak menepati citarasa kau
kau sakit masih nak bercita rasa?? LOL

Insurans cakap referal letter aku tu  valid sebulan
so masa tu aku dah telan pain killer
so aku balik nak fikir dulu la keputusan nak masuk hospital semula

Balik rumah sempat gosok baju2 sekolah anak2 ,basuh baju siap sidai baju lagi,
lipat baju lagi,kemas rumah lagi.
Ko ingat kerja mak2 ni memang tak pernah siap2 kan
Setuju tak??

Aku ni kalau boleh aku takde rumah nak kasi clean and clear 
supaya balik rumah aku tenang2 aje la kan

Bila dah setttle semua tu aku fikir2 ahhh nanti aku sakit balik kang susah pulak

So aku decide nak pergi jugak hospital

Hari tu aku jumpa doc Nor Aizal kat KPJ memang doc explain report CT scan dari Regency tu lah
Memang dia nak tengok ada ketumbuhan ke apo ke
Alhamdullilah takde
Kemudian doc suggest masuk scoop dalam usus kecil dari tekak,usus besar dari bawah
Sebab dia nak tengok kuman atau nak tengok lagi jelas dalam perut tu.

Ngeri kan? Ye ngeri tapi aku pasrah jela masa tu
Aku dah tahap redho masa ni
aku nak tahu sangat apa dalam perut aku ni ha

Tapi aku cakap dengan doc aku tak nak masuk same day sebab dah petang
then aku memang tak suka stay hospital lama2

So aku masuk pagi2 esok nya pukul 6 aku kena minum colclean ni
fungsi nya untuk bersih kan usus besar dan untuk doc masukkan kamera dalam usus besar
rasanya memang tak sedap
nak muntah rasa aku minum ni.




Pagi2 lepas hantar anak2 ke sekolah pukul 8 pagi
aku terus menuju ke KPJ bahagian emergency untuk warded


Deposit warded Regency RM 500
Manakala deposit KPJ RM 400

Deposit masuk hospital swasta ni ikut hospital
ada hospital memang tak yah deposit


Masa proses cirit birit untuk cuci usus besar ni
Memang lemah sangat 
Aku mintak nurse masuk drip sebab aku memang lemah dah ulang alik toilet
dalam keadaan lemah aku tu
aku minta nurse check boleh tak aku nak minum 100 plus yang non carbonate
nasib baik boleh


Air ni bagus lah 
terus bagi aku rasa tenaga dari proses cuci usus tu.

Pukul 12 lebih usus dah clear 
nurse bagi outfit untuk siap-siap masuk OT room


Muka memang nampak senyum 
aku dah pasrah
aku ready jek

So masuk OT room yang sejuk tu
aku diberitahu akan diberikan ubat tidur



Alhamdullilah lepas 2 jam lebih aku dah sedar semula 
rasa mengantuk sangat
Tapi lega dah settle

So result scoop aku ?


Tu diaa putih -putih ulser dalam perut aku

Sekarang kena makan ubat
kena jaga makan
aku tengah cuba lagi ni untuk kurangkan makan pedas-pedas atau coffee

Aku masih dalam proses pemulihan lagi
Hopefully thing gets better
Insya Allah

Salam Sayang,
Sulinda









No comments:

Post a Comment

Designed by UMIESUEstudio 2014