Disclaimer

:: Declaration of images are the intellectual or personal property, image usage is strictly prohibited without the written consent the blog owner, Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image::

sebarang penggunaan gambar atau entry peribadi di dalam blog ini tanpa keizinan untuk tujuan peiklanan atau jualan adalah dilarang sama sekali

Friday, May 24, 2019

I'm officially 35 this year





Alhamdulillah i'm officially 35 
Birthday kali ni buat aku muhasabah diri
lagi 5 tahun aku dah nak injak ke 40 tahun
masih bernafas lagi kah aku?
amal ibadah ku bagaimana pula?
kesihatan ku?
Hubungan ku dengan Allah dan manusia bagaimana?
Amal jariah  dan sedekah aku cukup kah?
Hutang2 ku sudah dilangsaikan kah?
Adakah masa ku digunakan untuk bekalan di akhirat nanti ?

masa aku jatuh sakit tempoh hari
aku banyak berdiam
tempoh bertenang
aku orang yang sejenis tak reti diam
memang otak aku sejenis ligat dengan komitmen kerjaya dan keluarga
Tapi part of it aku still bersyukur 
Alhamdullilah 
sebab aku ada masa untuk diri dan keluarga
aku boleh berehat sebentar sementara nak pulihkan kesihatan dan semangat.
Aku boleh manage masa aku sendiri

Perkara paling besar yang aku harapkan adalah

Kesihatan yang baik dan aku mohon istiqamah dalam Ibadah.
Ye kesihatan yang baik membolehkan kita menggapai impian
membolehkan kita berusaha lebih gigih untuk berjaya
dan juga kita boleh gembira dengan cara kita

Terima kasih dengan doa-doa yang family dan kawan ucapkan
mudah-mudahan dia bulan Ramadhan penuh Berokah ini
Doa-doa mereka diangkat oleh Allah
Amiin

So that day masa birthday aku dapat berbuka puasa dengan family
Ibu tak dapat join sebab ada majlis berbuka puasa 


Cantikkan ibu ku heee
ibu yang melahirkan ku
Kawan gaduh,menangis dan ketawa 

Sejak-sejak ibu dah pakai whatsapp ni asyik hantar gambar jek haha
sebelum ni dia tak ingin nak berwhatsapp ni.


Aku memang tak expected lah suami aku bawa kek masa berbuka puasa tu
memang dia agak kebizian jugak 
tu yang lambat sampai tu
pergi beli kek rupanya
Thanks sayang 
masing-masing agak selekeh amerika sebab masing-masing baru balik dari kerja
anak-anak pun tak sempat mandi lagi sebab baru balik sekolah huhu


Esoknya mama sakit masuk hospital sebab sakit batu hempedu
kena operate 
Sian mama,be strong ma

My little family
Kami hadapi banyak fasa dalam hidup ni
Fasa penceraian ibu dan ayah
Tapi alhamdullilah Allah maha mengetahui 
Apa yang terbaik untuk hidup kita
Allah sebaik baik perancang.
Sebab manusia ni kita sayang macam mana pun
dia hak Allah,Allah yang membolak balikkan hati manusia
Kita tak boleh terlalu ikutkan hati dan perasaan kita.
Kita berdoa,usaha dan tawakal.
Kadang-kadang apa yang kita suka belum tentu yang terbaik untuk hidup kita
begitu juga sebalik nya
kadang-kadang apa yang kita tak suka itulah yang terbaik untuk diri kita.
Dan lama-lama kita akan rasa hikmah nya disebalik percaturan yang Allah rancang untuk kita.
Kita kena bersangka baik pada Allah ye.😍


Salam Sayang,
Sulinda 💓







No comments:

Post a Comment

Designed by UMIESUEstudio 2014