Disclaimer

:: Declaration of images are the intellectual or personal property, image usage is strictly prohibited without the written consent the blog owner, Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image::

sebarang penggunaan gambar atau entry peribadi di dalam blog ini tanpa keizinan untuk tujuan peiklanan atau jualan adalah dilarang sama sekali

Monday, December 8, 2014

End Year Housekeeping of 2014


Assalammualaikum...


Hai...Selamat Hari isnin...Alhamdullilah masih di peluang bernafas lagi di bumi Allah.
Hari ni aku nak kongsi progress housekeeping..Sejak-sejak 2 minggu ni husband aku rajin pulak mengemas bahagian stor bawah tangga rumah...bahagian dapur..habis semua di punggah nya..
banyak jugak lah barang-barang kering yang dah expired rupanya..
habuk,debu,lipas punya tak tahu la kalau nak aku yang buat..tak tahula bila..
kudrat ni tak terlarat...sungguh...
aku cepat give up buat benda camtu..at least kena ada yang tolong.
Memang ada perancangan nak panggil cleaner office datang tolong buat kan tu semua.
Tapi syukur hubby dah buat kan dulu..
Dia organize barang-barang untuk di simpan..Upah orang bersihkan laman belakang rumah,cuci dapur...aku pulak yang letih terlebih-lebih tolong sikit-sikit apa yang patut.

Lepas ni aku kena maintain pulak apa yang hubby dah bersihkan..dah susun atur..
yela sebagai tanda aku kena la hargai bantuan dia tu kan.





Actually banyak lagi ruang kosong dalam kitchen kabinet tu..
Tapi kalau boleh semua nya mestilah di simpan di dalam bekas plastik.
Tak boleh dalam kotak..kang lipas suka datang.




rak tu hubby beli nak letak barang-barang yang jarang guna.
beli kat tesco je..

\



Untuk yang bawah tangga tu kalau boleh tutup jadi kan store ok jugak kan.
takdelah nampak sangat barang-barang bawah tu.
Tapi hubby cakap nanti dulu..1st thing 1st dia cakap.
Kalau ada bajet lebih baru buat..
Aku cadangkan buat langsir .
Tapi tak tahulah dia nak layankan tak idea aku ni huhu








Tu dia...barang-barang bersepah macam tu boleh buat aku migrain..huhu
Nasib baik lah hubby nak tolong...
Masih banyak lagi nak kena buat sebenarnya.
Almaklum masing-masing bekerja.
Kalau malam kalau rajin nak buat,kami buat..
Kalau tak kami stop dulu...
weekend baru sambung..
Begitula rutin kami...
Siapa kata mengemas tak memenatkan.
Tapi kalau nak rumah bersih dan teratur macam hotel tu
Memang kena la terlebih rajin yer...


Ok lah..sampai situ dulu untuk kali ni...
Sampai jumpa lagi


Salam Sayang,
Sulinda

No comments:

Post a Comment

Designed by UMIESUEstudio 2014